Incepand cu 2009 (cu 2007 mai exact), Google (pentru ca asta e tinta) nu mai foloseste cuvintele cheie (keywords) pentru ranking-ul rezultatelor cautarii. Pozitionarea in SERP (Search Engine Result Page) este foarte importanta pentru detinatorii de site-uri care vand sau promoveaza servicii. Toti vor sa fie cat mai sus ca rezultate a unor cautari si batalia pe keywords este foarte mare, insa este gresita.

Algoritimii de SR (Search Results) ai Google se modifica foarte des, atat de des incat azi esti pe locul 2 si maine nu te mai gasesti in pagina de rezultate. De ce? Pentru ca ai o fixatie pe cuvintele cheie si nu dai importanta continutului, pentru ca ai un webmaster lenes care zice “e bine asa, o sa se ridice dar dureaza” insa nu-ti spune “bai, nu stiu cu ce se mananca”.

De ce nu foloseste Google cuvintele cheie?

Raspunsul e unul simplu si e la mintea cocosului. O sa schimb putin exemplul lor de acum aproape 4 ani si o sa-l pun in termeni mioritici:
Nea Caisa vinde caise si foloseste keywords “caisa, vanzari caise, caise ieftine, cele mai bune caise”. Nea Pruna vede ca Nea Caisa sta bine in SERP dupa cuvintele alea, si chiar daca el vinde prune, se gandeste sa urce in SERP la fel ca Nea Caisa. Rezultatul? Nea Pruna vinde prune insa mascate in caise. Asadar pe pagina lui cu prune, cuvintele cheie sunt “caisa, vanzari caise, caise ieftine, cele mai bune caise” (ca deh, astea l-au urcat pe Nea Caisa). E corect? Nu, mai ales pentru cel care cauta. Pai daca eu vreau caise, de ce sa dau peste prune? De aici Google a tras concluzia ca nu mai e cazul sa se bazeze pe cuvintele cheie ci pe continutul relevant. E prea usor sa utilizezi cuvintele cheie dupa care a urcat cineva in rezultatele cautarii si sa nu ai relevanta in continutul propriu, bazandu-te pe ideea “a mers la ala, o sa mearga si la mine”.

Meta title este inca luat in considerare si foarte important, trebuie sa se reflecte si in continut. Daca ai “Prune negre mari” in titlu, trebuie sa ai si in descriere acelasi lucru apoi sa continui cu ceva detalii. Ca-s dulci, ca nu te doare fundul, ca samburele e bun de compot… nu conteaza. E foarte important sa fie relevant continutul, astfel incat cel care cauta informatii despre prune sa ajunga la informatii despre prune.

V-ati prins de idee? Toata modificarea algoritmilor se face in jurul ofertei de informatii relevante pentru cel care le cauta (in teorie cel putin).

M-am referit acum la site-urile de prezentare produse, vanzare, servicii. Blogurile sunt o categorie separata si voi vorbi despre ele in urmatorul articol.

Share

Comentarii

comentarii

3 Responses to Cuvintele cheie (keywords) si importanta lor

  1. […] Cuvintele cheie (keywords) si importanta lor […]

  2. crivion says:

    Si cand te gandesti ca inca mai sunt infinit idioti care inca tipa la tine ca nu le ai pus cuvinte cheie si site-ul nu e seo…

    • Savy says:

      Ma crezi ca am avut parte de insistente pentru a pune aceleasi cuvinte cheie pe care le foloseste concurenta? Ca doar e vorba de aceleasi servicii…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *