Da, o iau cu trecutul pentru ca-i coltul meu de internet si dau cu sapa in el cum imi vine mie.

S-o iau cu inceputul! De cand am cumparat masina, am observat ca la relanti nu sta deloc, danseaza acul turometrului ca Aglaia la sarba satului. Iuiuiu si hoihoihoiiii, ba in jos, ba in sus, uneori stop cadru, motor oprit. Sexy, mai ales pentru un incepator ca mine cu prima masina din viata mea pe numele meu (nici macar de spalat nu aveam pe numele meu). Solutia? Pai hai sa cautam mecanici. Prin recomandari (ca altfel nu se poate, de ce sa merg la risc?) o iau sistematic si incep sa bat la portile service-urilor autorizate, neautorizate, artizanale, de firma sau de nefirma. Primul diagnostic: “e de la bidonul de carbon, ca am mai avut o masina care facea la fel, si i-am scos ala, i-am uscat carbunele si apoi a mers”. Bun… dar nu! Refuz ca un catar batran si incerc la urmatorul, unul mare de tot cu o intrare ca la Metro, poarta, spalatorie intr-o parte, jde mii de usi (nu dau nume, ca reclama costa). N-am gasit loc sa intru prea mult, asa ca am parcat masina si am inceput sa caut un mecanic. Erau minim 10 angajati acolo asa ca l-am luat pe primul de maneca si l-am rugat frumos sa ma ajute. Cum a decurs?

– Da și vă trebu? (aoleu, in care Moldova sunt?)
– Un mecanic…
– Merjiț acolo șî întrebaț di Gheorghițâ

Bine, merg “acolo” si intreb de Gheorghita. Dintr-un colt de usa pe care scria “Fumatul interzis”, se ridica un nene tragand rapid ultimele 2 fumuri din tigara si spune: “da, io îs, și-aț pațât?” D’apoi, de unde sa incep… il iau pe om la masina, in timp ce el ma masura de jos in sus si incepea sa se strambe cand a vazut ca am parcat la distanta si nu am dat buzna la usa atelierului (adica un semn ca-s disperat si pregatit sa arunc banii instant) si ii arat problema, relantiul jucaus. Omul nu asteapta nici 2 secunde sa ii explic cand apare fenomenul si spune “îi electromotorul”, se intoarce si pleaca. Bai… fenomenal, ce bun e asta, deci m-am scos, stiu ce trebuie facut. Dau sa plec dar vine altul: “care-i problema?”. Ii arat si lui, bolborosind ca m-a ajutat colegul lui dar el mi-o tranteste in nas “n-are treaba electromotorul, e de la alternator, ca nu incarca”. Ai sa-mi bag p… icioarele frate, pana la urma care e? Eh, asta e, le schimb pe amandoua pentru siguranta. Plec mai departe, insa cu gandul sa gasesc un “quick fix” pana reusesc sa strang bani de ambele piese.

A doua zi, un coleg de servici imi spune ca cel mai bine e sa merg la un electrician, imi da un numar (electrician la Bosch Service), il sun pe om, ajung acolo, nici nu apuc sa ies din masina si el imi spune “deschide capota”. Ma conformez, ia omul un aparat de masura (motorul pornit), masoara ici, masoara colo, pleaca, vine cu o cheie si imi spune “faceti exact ce faceti cand incep problemele”. Eu, avand aparenta sursa a problemei dau sa zic, “pai am inteles ca-i alternatorul… sau electromotorul”. Omul rade binevoitor si imi explica: “le-am masurat pe amandoua, nu e de acolo”. Bun, aprind luminile de drum (pentru ca asta declansa problema) si aud “acu mai face?”. Ma uit la turometru, aceeasi poveste parca insa Aglaia mea isi mai pierduse pofta de dans. Dupa 3 secunde aud din nou “dar acum?”. Aglaia da semne de oboseala si mai misca acolo un picior sa nu spuna ca n-are chef de dans. Dupa alte 2 secunde “acum?”. Aglaia sade linistita cu limba scoasa si batista alba in varf de bat. Problema? Avansul reglat gresit. Concluzie? Te pisi pe ea meserie in romania, daca abia dupa 3 experti am reusit sa dau de unul care stie carte.

Share

Comentarii

comentarii

Tagged with:
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *