Sunt peste tot, din gura oricui si cam cu acelasi continut.
Ce face un mesaj de vanzare sa vanda? In primul rand convingerea. Tu, cel care il dai pe gura, trebuie sa fim ferm convins ca ceea ce spui e adevarat, ca fiecare cuvintel care iese e purul adevar.

A avea un mesaj diferit fata de colegul tau care vinde aceeasi chestie, e din nou ceva bun. Daca ma duc la piata sa cumpar mere si aud “hai la portocale” de 10 ori, mi-e clar ca toti vand portocale. Eu nu vad nici o diferenta. Poate la unul sunt mai ieftine, la altul mai gustoase dar eu nu am de unde sa stiu asta pentru ca sunt inundat de “hai la portocale” si atat. Eu m-am dus dupa mere, dar sa mor de n-as lua si 2 portocale daca cineva mi le vinde cum trebuie.

A-mi oferi ceva in plus pentru aceeasi chestie. Aici nu mai e vorba de portocale, ci de cuie ca sa zic asa. Daca iau de la tine un kil de cuie, apoi asigura-te ca-mi dai bonus 2 pioneze carora n-o sa le simti lipsa si poate un ghid de “cum sa nu-ti belesti degetele cand bati cuie”, printat de tine in dosul casei. E o investitie de la minim spre zero si nu te afecteaza, insa pentru mine conteaza, simt ca iti pasa de ce imi vinzi si ca vrei sa ma vezi si a doua oara cu incredere.

Pretul. Chiar daca tii la el cu dintii, arata-te dispus sa-l reduci in cazul in care fac si eu un efort si mai iau ceva. Nu multi fac asta! La majoritatea pretul e batut in cuie pentru ca privirea e inundata de cifre de investitii iar clientul nu are importanta. Gresit! Clientul are cea mai mare importanta ca doar el e cel care iti aduce banii pentru investitii. A nu te arata dispus sa-l multumesti e ca si cum vrei sa castigi la loto fara sa iei bilet.

Revin la mesaj! Ala cred ca-i primul pas pentru o vanzare de succes. Raspunsurile la intrebarile care urmeaza sunt de o importanta mare, dar daca incepi bine le poti evita (a se intelege “poti sa nu ai parte de ele”). Nu striga “hai la portocale” ca toti ceilalti, striga altceva! Striga ceva care sa intoarca capetele si care sa puna 2 portocale si in sacosa mea, cel care a venit dupa mere.

Succes!

Share

Comentarii

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *