Ca romani originali ce suntem, ne sta in fire sa incercam din rasputeri subevaluarea pana la sange a oricarei situatii, a oricarui produs/serviciu, etc. N-am avut niciodata tupeul, in ipostaza de client, sa sun la agentul de vanzari al unui magazin on-line si sa-l intreb “auzi dom’le, da nu mai lasati nimic la pret?”. E ca si cum as spune “eu sunt un tampit cretin obisnuit cu bazarul, cu tocmeala tiganeasca pana la ultimul leu si de acolo inca o tura… auzi, da’ de ce nu-mi dai gratis?”. Acum, pentru ca de aproape un an sunt “agentul” de la capatul telefonului pentru un magazin online, ma minunez in fiecare zi de creativitatea romanului cand vine vorba de negociere.

Un exemplu scurt si frumos: ma suna un “nene” si ma intreaba de scule profesionale Bosch, cunoscute in toata lumea pentru calitatea si performanta pe care o au. Dupa ce il lamuresc ce am din ce doreste, incepe sa ma intrebe daca pretul ala e “batut in cuie”. Da, e batut in cuie, insa conform spuselor lui ar trebuii sa iau cateva produse in spate si sa i le arunc la picioare, pen’ ca “vezi dom’le, mi-a povestit mie un preten ca sculele astea Bosch e facute pe vapor”. Sincer, si mie imi tot spune un prieten ca si-a luat pamant pe luna si vrea sa-si faca o casa. O fi vorba de acelasi personaj? In fine, concluzia finala e ca “tre sa mai umblati la preturi ca e prea scumpe”.

Lasand naibii la o parte faptul ca un client are libertatea de alegere intre 349586439786 de magazine on-line si inca de 10 ori mai multe oferte si ca poate sa behaie la alte usi daca nu-i convine, lasand la o parte faptul ca indiferent de magarii si cacanarii care invadeaza piata cu tot felul de tampenii mai sunt si companii care tin cu dintii de “concurenta loiala” si principii, romanul autohton stie cu tarie ca in cenusa plouata din cap care-i tine de cald intre urechi “se este” spiritul de tocmeala, il aplica de la chibrituri pana la avioane, ca deh “tre’ sa traieste si noi cumva, si daca nu te caci pe capul altora o sa-ti puta tie in pantaloni”.

Share

Comentarii

comentarii

Tagged with:
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *