Sunt diferite de keywords si folosesc drept categorisire a posturilor. De fiecare data cand vezi un tag sub un post si dai click pe el, ti se va deschide o pagina de arhive unde toate posturile care au acelasi tag sunt afisate.
Se poate spune ca tag-ul este un link catre o arhiva, desi nu este catalogat ca un link de calitate (pentru ca duce catre o pagina cu mai multe link-uri).
Spre deosebire de cuvintele cheie, utilizarea acelorasi tag-uri ca si ceilalti nu afecteaza ranking-ul site-ului. Mai mult, o sa fie un link in plus de indexat in motoarele de cautare, cu forma “www.site.ext/tag/nume-tag”, la fel ca “www.site.ext/categorie/nume-categorie”.

Pentru a avea legaturi corecte si pentru a micsora bounce rate-ul, utilizarea tag-urilor limitate (ca numar) si potrivite pentru posturile relevante este foarte recomandata. Daca folosesti tag-uri unice, atunci cand un vizitator va da click pe tag-urile respective nu va gasi decat postul pe care tocmai l-au citit, ceea ce o sa-i faca sa creada ca site-ul nu prea are continut si e timpul sa “schimbe canalul”. Daca in schimb faci 3 posturi diferite (exemplu) despre parbrize, jante si odorizante auto iar toate au tagul “auto”, vizitatorul va ajunge pe pagina arhivei tag-ului auto si le va vedea pe toate 3.

Tag-ul functioneaza pe acelasi principiu ca o categorie insa mai exclusivist. Daca ai o categorie “Auto” in care pui foarte multe articole despre masini (de la tutoriale pana la stiri, review-uri si zvonuri), vizitatorul va vedea intreaga lista. Daca ai un tag “mecanica auto” si il atribui doar articolelor care sunt despre mecanica auto din cadrul categoriei Auto, vizitatorul le va vedea doar pe acelea (daca da click pe tag-ul respectiv). E un mod mai simplu de a ajunge la ce il intereseaza si de a prinde ideea ca gaseste ce cauta (asta o sa-l faca sa revina).

Share

Comentarii

comentarii

Tagged with:
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *